łańcuchy śniegowe

Zima to czas, kiedy mamy do czynienia z trudniejszymi warunkami atmosferycznymi na drodze. Na oblodzonej albo pokrytej śniegiem nawierzchni przyczepność kół do podłoża jest mniejsza. Wtedy przydają się łańcuchy na koła.

Łańcuchy śniegowe to zazwyczaj stalowa siatka wyposażona w elementy dociągające ją na oponie. Ich zadaniem jest zapewnić dobrą trakcję wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z ośnieżoną nawierzchnią.

Przed wyborem łańcuchów śniegowych należy sprawdzić w instrukcji użytkowania swojego pojazdu, jakiego typu łańcuchów można użyć. Nie każdy wie, że niektóre samochody nie mogą być wyposażone w łańcuchy do auta. Zdarza to się rzadko, ale przed zakupem lepiej sprawdzić kompatybilność swojego auta z takimi akcesoriami.

Użycie nieodpowiednich łańcuchów śniegowych może spowodować uszkodzenie nadkola lub elementów zawieszenia i różnego typu czujników.

Czasami producent samochodu wyklucza w instrukcji użycie tradycyjnych łańcuchów na koła, mimo, że wygląda na to, że jest dużo miejsca w nadkolu. Dotyczy to szczególnie nowszych aut typu SUV.

Jest to spowodowane faktem, że od wewnętrznej strony koła odległość opony od czujników ABS, ESP i innych jest na tyle mała, że użycie tradycyjnych łańcuchów śniegowych jest niemożliwe i grozi uszkodzeniem tych czujników oraz elementów zawieszenia. Taka awaria może być bardzo kosztowna w naprawie.

Nakładki na bieżnik opony – alternatywa dla tradycyjnych łańcuchów na koła.

Przy doborze łańcuchów zawsze należy brać pod uwagę instrukcję pojazdu. Jeśli producent wyklucza ich użycie to zawsze należy się tego trzymać i wybrać np. nakładki na bieżnik opony, sprawdź König K-Summit

Łańcuchy na koła odpowiednie dla aut z niskim zawieszeniem.

Popularne obecnie 18″ i 19″ felgi z szerokimi oponami o niskim profilu mają wpływ na fakt, jakich łańcuchów można użyć w danym aucie: im większy rozmiar koła i opon, tym drobniejszy musi być łańcuch – 9 mm a nawet 7 mm. Szczególnie polecamy Taurus Auto 9 mm oraz Weissenfels